BALANS IN SLAPEN: DE BIS-METHODE

De nacht is een spiegel van de dag
Samen met u zoek ik naar de juiste balans. In welk vlak van het leven de onbalans ook voorkomt, ik kan met u de - bij u passende- ingang vinden. Door oefeningen, handreikingen en informatie krijgt u grip op uw slaap. En daardoor op uw leven.

De methode die ik ontwikkeld heb, de BIS-methode (balans in slapen), helpt mensen bij het achterhalen van de oorzaken van hun slaapprobleem en weer grip krijgen op hun slaap.
Als je slecht slaapt, is dat vaak een symptoom dat aangeeft dat je overdag uit balans bent.
In de BIS-methode draait het om vier elementen: lichaam, denken, emotie en zingeving. Als deze vier met elkaar in balans zijn, komt het met ’t slapen goed.

Lichaam

Er zijn nogal wat lichamelijke factoren die invloed hebben op de slaap: een ontspannende aanraking, een rustige ademhaling en een normale spierspanning. Verder zijn goede voeding, weinig alcohol en beweging van belang. Hoe gaat u om met bovengenoemde onderwerpen?

Denken

Mensen die slecht slapen zitten vaak vast in hun eigen denksysteem. U kunt last hebben van uw perfectionisme of controledwang. Werk niet alleen verplichte lijstjes af, maar doe ook iets waar u energie van krijgt. Die heeft u nodig om goed te kunnen slapen. Slapen kost namelijk ook energie. Mensen die te moe zijn, komen ’s nachts niet meer in slaap en raken in een negatieve spiraal. Bent u voortdurend bezig met doelen te realiseren of leeft u in haast?
Als u maar doorgaat, gebeurt dat ’s nachts ook.

Emotie

Bang, boos, blij en bedroefd zijn de vier kernemoties. Iedereen is wel eens bang, blij, boos of droevig. Daar is niks mis mee, het hoort bij het leven. Op het moment dat iemand heel verdrietig is, erg angstig, heel vaak boos en bijna niet meer blij, gaat er iets niet goed. Welke rol spelen uw emoties in de nacht en in de dag?

Zingeving

Als u steeds heen en weer schiet tussen denken en emotie. Als u het contact met uw lichaam niet voelt of het contact met uw omgeving in een mist beleeft, kan de oplossing in het zingevinggebied te vinden zijn. Luistert u naar uw lichaam en naar uw ziel?

Na de therapie weet u waar uw onbalans zit, heeft u oefeningen, informatie en/of opdrachten gekregen om dit te herstellen en heeft u weer grip op uw slaap.

 
Linda Bronts
Andreashof 7
3511 VZ Utrecht
Tel: 06-47334099
Email: bronts@casema.nl
Website: www.lindabronts.nl